Notícies

Els sabadellencs puntuen amb un 8,4 sobre 10 el servei d’aigua a la ciutat 

Els sabadellencs puntuen amb un 8,4 sobre 10 el servei d’aigua a la ciutat 

Aquest divendres s’han presentat els resultats de les enquestes de satisfacció d’Aigües Sabadell corresponents a l’any 2024. La satisfacció global és el resultat més alt dels últims anys

La ciutadania de Sabadell valora amb un “notable alt”, un  8,4 sobre 10, el servei prestat per Aigües Sabadell. Així es desprèn dels resultats de l’enquesta anual de satisfacció dels sabadellencs i sabadellenques respecte la Companyia, que s’ha presentat aquest divendres. Lluís Jordan, Director General d’Aigües Sabadell, i Francesca Manrique, directora d’atenció a la ciutadania, han estat els encarregats de fer públics tots els detalls.


De fet, la satisfacció global dels ciutadans i ciutadanes amb Aigües Sabadell ascendeix, enguany, al seu màxim històric: 3 dècimes per sobre de l’any passat, que se situava en un 8,1 sobre 10:

Estudiant els resultats per districtes, no s’observen grans diferències en la satisfacció global: els resultats oscilen entre el 8,2 sobre 10 (districtes 2, 4 i 5) i el 8,6 sobre 10 (districte 6). Cal destacar que a l’agost de 2023 es va produir una avaria destacable a la zona de Can Llong, que van afectar, entre d’altres, alguns dels barris dels districtes 2 i 4. 



 

Els  veïns i veïnes de Sabadell enquestats destaquen, com a fets més positius, el bon servei en general (51,3%), la continuïtat en el servei i, per tant, la manca de talls (26,7%) i la qualitat del servei d’atenció als clients i les clientes (amabilitat, actitud resolutiva i atenció personalitzada), amb un 21,3%. Cal recordar que Aigües Sabadell ofereix una atenció multimèdia (presencial, telèfon, oficina virtual, xarxes socials) i continuada (24 hores, 365 dies de l’any). 

A la pregunta sobre quin canal de comunicació és el preferit per als usuaris (amb possibilitat de triar més d’una opció), el 81% dels enquestats prefereix realitzar les gestions amb Aigües Sabadell via telèfon. El 54% opta per la pàgina web, www.aiguessabadell.cat, i el 52% s’inclina per l’atenció presencial, ja sigui a l’oficina central del c. Sant Llorenç o bé a les ‘Oficines de Barri’ que la Companyia obre periòdicament amb la col·laboració de les Associacions de Veïns i Veïnes (AAVV). 

L’any 2023 s’han atès 12.940 persones de forma presencial, tant a l’oficina d’atenció del carrer Sant Llorenç com a les 4 ‘Oficines de Barri’. Destaquen també les 9.426 gestions online realitzades al web i les 76.932 atencions telefòniques. A X (antic Twitter), aquest any s’han rebut 420 mencions i s’han mantingut 44 converses amb veïns i veïnes, que han tingut com a objectiu resoldre els seus dubtes.

Per contra, els principals aspectes a millorar, segons l’opinió dels enquestats, són el gust de l’aigua (47,3%) i el preu (11,3%). Cal destacar que, a la pregunta específica sobre “què cal que Aigües Sabadell millori”, el 10% dels enquestats va respondre que “tot està bé”.

Pel que fa al gust de l’aigua, aquest concepte és el que ha rebut la puntuació més baixa: un 5,1 sobre 10. Segons els resultats de l’enquesta, el 20% de la ciutadania de Sabadell beu aigua de l’aixeta habitualment, una opció sostenible (té una menor petjada hídrica i no genera residus).

Cal recordar que la pràctica totalitat de l’aigua que consumim a Sabadell prové de fonts externes, és a dir, es compra a l’empresa pública d’abastament en alta ATL. Amb tot, cal diferenciar el gust (una apreciació personal i subjectiva) de la qualitat de l’aigua. En aquest sentit, Aigües Sabadell recorda que anualment es porten a terme prop de 6.000 analítiques i controls anuals de l’aigua que es distribueix a la ciutat. A més, la Companyia disposa de l’ISO 22001, d’innocuïtat alimentària per a la producció i distribució d’aigua per al consum humà, una certificació internacional que, de forma voluntària, aplica uns procediments de major autoexigència. L’aigua que es distribueix a Sabadell, compleix amb tot els requisits legals vigents i és, per tant, segura.

Una de les prioritats d’Aigües Sabadell és donar a conèixer les bonificacions i ajudes destinades a persones en situació de vulnerabilitat per fer front al rebut de l’aigua. Aquest 2023 el grau de coneixement d’aquestes mesures ascendeix al 23%, el resultat més alt dels últims 4 anys. Malgrat tot, encara hi ha marge de millora i des de la Companyia ja es programen noves accions per donar a conèixer les bonificacions socials a tots els col·lectius. La ciutadania valora amb un 8,8 sobre 10 la tasca d’acció social i de protecció de la vulnerabilitat d’Aigües Sabadell.

L’enquesta de satisfacció ha estat realitzada, via telefònica, per l’estudi FeedBack, amb una mostra de 300 habitatges de Sabadell, entre el 5 i el 14 de febrer de 2024.